Студентка магістратури Вінницького педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського

Конспекти уроків та проектна робота

Навчальний проект з математики для учнів 4-го класу на тему: «Математика навколо нас»
Тема: Математика навколо нас.
Мета: викликати в учнів інтерес до математики як науки. Розвивати пізнавальні, дослідницькі інтереси, активність, ініціативність, самостійність, вдосконалювати обчислювальні навички. Формувати в учнів дослідницький інтерес, вміння виокремлювати цікаву інформацію, вчити працювати з додатковою літературою та іншими джерелами інформації; знаходити потрібну інформацію в довідниках, енциклопедіях; навчати виступати перед аудиторією, коротко й точно формулювати власну думку; розвивати вміння виконувати певну роботу в співпраці з однолітками; вміння проводити самостійну пошукову та аналітичну роботу дітей з учителем активно працювати в групах. Виховувати організованість, самостійність, працьовитість, наполегливість, бажання розширювати кругозір знань з математики.
Тип проекту: груповий, середньо-тривалий, інформаційно-дослідний, міжпредметний  
Учасники проекту: учні 4 класу, вчитель, батьки.                   
Питання дослідження:
1.  «Зелена математика» (особливості росту і розвитку рослин, приклади найбільших, найменших розмірів рослин і т.д., кілька прикладів задач про рослини)
2.  «Казкова математика» (використання математичних понять в казках (числа, міри, величини), уривки з казок, де згадується математичне поняття, приклади «казкових» задач)
3.  «Історія і математика» (вплив математики на історію, основні математичні відкриття)
4.  «Математика і людина» (математичні особливості розвитку людини, статистичні дані, застосування математики в житті людини).
Опис проекту:
-       З допомогою вчителя діти ознайомлюються з завданням навчального проекту;
-       Учнівський колектив ділиться на 4 творчо-пошукові групи;
-       Між групами діляться питання дослідження;
-       В межах групи, з допомоги вчителя, роздаються пошукові та творчі завдання;
-       Робочі групи, з допомогою батьків та вчителя, працюють з інформаційними джерелами;
-       Вчитель активно співпрацює з робочими групами. Систематизує, адаптує знайдений матеріал для представлення;
-       Кожна робоча група створює мультимедійну презентацію з досліджуваного питання;
-       Захист досліджуваних питань;
-       Створення всіма групами «Класної газети» на тему: «Математика навколо нас»
Способи представлення інформації:
-       Розповідь-доповідь
-       Мультимедійна презентація
-       «Класна газета».
Очікуваний результат: Глибоке засвоєння навчального матеріалу з теми; формування навичок роботи в групі, роботи з різною літературою, усвідомленість практико-орієнтованого вивчення предмету математики. Безперешкодне користування комп’ютерними можливостями.
Критерії оформлення комп’ютерної презентації:
1.   розкриття змісту завдання;
2.   достовірність поданої інформації;
3.   ясність, відсутність граматичних, орфографічних і мовних помилок;
4.   оригінальність оформлення презентації;
5.   використання ілюстрацій, фотографій, (за необхідності відеоматеріалів);
6.   естетичність;
7.   єдиний стиль слайдів.
Етапи роботи над проектом:
1.  Передпроект.
Вчитель знайомить, зацікавлює учнів з ідеєю розробити разом з батьками та вчителем проект на таку тему. Розкриває необхідність в цій роботі, зацікавлює та переконує дітей. Розробляє мету та завдання проекту.

2.  Планування роботи над проектом.
Разом з дітьми вчитель виокремлює питання, над якими він з учнями буде працювати. Крім цього, на даному етапі визначається часовий простір, за який втілюватимуться у життя завдання проекту; визначаються форми роботи учнів та батьків та методи удосконалення напрацьованого матеріалу. Проводяться детальні консультації з виконання завдань.

3.  Аналітичний етап.
Вчитель, з урахуванням можливостей дітей, бажаннями дітей ділить клас на 4 творчо-пошукові групи. Кожна група вибирає капітана і обирає питання, над яким вона буде працювати на картках, які перевернуті написом завдань додолу. Після визначення групових завдань, вчитель допомагає групам поділити завдання на кожного з учасників. На даному етапі в дослідницький процес можуть включатися батьки і допомагати учням з пошуком інформації. Для кожного досліджуваного завдання йде додаткова інструкція, яка описує вимоги до знайденої інформації, даючи відповіді на конкретно поставлені завдання. Вчитель активно співпрацює з групами, дає їм необхідні консультації. Також вчитель підбадьорює дітей, забезпечує зайнятість всіх учнів класу. На цьому ж етапі вчитель коригує отриману інформацію, за необхідності адаптує її для учнів.

4.  Узагальнення.
Вчитель систематизує, структурує, одержану дітьми інформацію. Проводить детальні колективні, групові консультації щодо захисту досліджуваного питання. Цей етап характеризується максимальною самостійністю і творчою діяльністю дітей в оформленні результатів.

5.  Презентація одержаних результатів.
Презентація одержаних результатів проводиться в підсумкове заняття, коли кожна творча група представила свою доповідь і розроблену комп’ютерну презентацію. Крім того, в деяких завдання учні представляють тематичні задачі, які разом із всіма учнями розв’язують (1-3 на уроці). В презентації досліджень можуть брати участь і батьки. В кінці такого заняття вчитель разом з дітьми та батьками проводить рефлексію.

Результатом проекту з математики для учнів 4 класу на тему: « Математика навколо нас» є спільно підготовлена з учня ми класна газета «Математика навколо нас», куди увійдуть найцікавіші знахідки в дослідній діяльності учнів з розглянутих питань.



Комментариев нет:

Отправить комментарий