Студентка магістратури Вінницького педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського

Методики визначення логічного мислення

Методика «Логічні задачі» (О. Зак)
 (скорочений варіант)
Інструкція: «Ви маєте аркуші з умовами 13 задач. Подивіться на них. Перші чотири задачі прості; для їх розв’язання достатньо прочитати умову, подумати й у відповіді написати ім’я тільки однієї людини, тієї, яка , на вашу думку, найвеселіша, найсильніша або найстарша з тих, про кого йдеться в задачі.
Тепер подивіться на задачу 5. Уній використовуються штучні слова, безглузді буквосполучення. Вони заміняють звичайні слова, такі як веселіше, скоріше, сильніше і так далі. У задачі 6 штучні слова заміняють звичайні імена людей, а у задачі 7 вони заміняють будь-що. Коли ви будете розв’язувати ці шість задач, то можете «про себе» замість безглуздих слів підставляти зрозумілі, звичайні слова. Але у відповідях задач 6 та 7 слід писати безглузде слово, що замінює ім’я людини.
Далі йде задача 8. Ця задача «казкова», тому що вона містить незвичайну розповідь про тварин. Цю задачу слід розв’язувати, користуючись тільки тими відомостями про тварин, що даються в умовах задачі.
У задачах 9 та 10 у відповіді слід писати єдине ім’я, а в задачі 11 – хто як вважає за правильне: або одне ім’я, або два. У задачі 12 обов’язково писати у відповіді два імені, а в останній задачі – 13 – три імені, навіть якщо одне з імен повторюється».
1.           Толя веселіший за Катю. Катя веселіша за Антона. Хто найвеселіший?
2.           Сашко сильніший за Віру. Віра сильніша за Лізу. Хто найслабший?
3.           Мишко темніший за Миколку. Мишко світліший за Вовчика. Хто найтемніший?
4.           Віра важча за Катю. Віра легша за Олю. Хто найлегший?
5.           Катя іаше за Лізу. Ліза іаше за Олену. Хто іаше за всіх?
6.           Вснк слабший за Рпнт. Вснп сильніший за Сптв. Хто найслабший?
7.           Мпрн розумніший за Нврк. Нврк розумніший за Гшдс. Хто найрозумніший?
8.           Кінь нижчий за муху. Кінь вищий за жирафа. Хто найвищий?
9.           Петренко на 68 років молодший за Бенюка. Петренко на 2 роки старший за Мазура. Хто наймолодший?
10.       Віра трохи темніша за Олесю. Віра трохи темніша за Катю. Хто найсвітліший?
11.       Петрик повільніший за Миколку. Вовчик спритніший за Петрика. Хто найспритніший?
12.       Олеся темніша за Лізу й молодша за Олю. Олеся світліша за Олю й старша за Лізу. Хто найтемніший і наймолодший?
13.      Софійка веселіша за Христинку. Христинка легша за Світланку. Світланка сильніша за Софійку. Софійка важча за Світланку. Світланка сумніша за Христинку. Христинка слабша за Софійку. Хто найвеселіший, найлегший і найсильніший ?
 Правильні відповіді
1.Толя.                        6. Сптв.                    11. Миколка й Вовчик.
2. Ліза.                        7. Мпрн.                   12. Оля й Ліза.
3. Вовчик.                   8. Муха.                   13. Софійка, Христинка,
4. Катя.                        9. Мазур.                       Світланка.
5. Катя.                      10. Олеся.

Оцінювання й інтерпритування результатів
Рівні розвитку вміння зрозуміти навчальну задачу
Високий – правильно розв’язано 7 і більше.
Середній – від 4 до 6.
Низький – менше ніж 4.

Рівні розвитку вміння планувати свої дії
Високий – правильно розв’язано усі 13 задач.
Середній – не розв’язані останні 2 (тобто 12 та 13).
Низький – менше ніж 5 задач.
Розв’язано тільки задачі 1 та 2 – дитина вміє працювати усно тільки в мінімальному ступені.
Розв’язано тільки першу задачу – не вміє планувати власні дії, важко навіть змінити усно дане відношення величин на зворотне, наприклад, відношення «більше» на відношення «менше».

Рівні розвитку вміння аналізувати умови задачі
Високий – правильно розв’язано 11 і більше задач, у тому числі задачі з 5-ї по 11-ту.
Середній – задачі з 5-ї по 11-ту розв’язано частково (половина і більше).
Низький – задачі з 5-ї по 11-ту не розв’язано (дитина не вміє виокремити структурну спільність задачі, її логічні зв’язки).


Комментариев нет:

Отправить комментарий